måndag 28 december 2015

Star Wars!!

Ja, nu har jag också sett den tillsammans med Les. Grymt bra film, även om slutet var sådär. Jag gillade starkt att de hade en kvinnlig hjälte, att en kvinna fick vara i sin egen ålder (prins Leia) och att det fanns lite torr humor emellanåt. Jag har lite svårt för att Harrison Ford fick vara med och spela - det blir lite kasst när han inte kan hålla den farten som behövs. Och Max von Sydow - hade inte koll på att han fanns kvar i livet - det är mycket man lär sig emellanåt :) Jo, den var väldigt bra, vill inte skriva för mycket om någon av er ska gå och se den. Bäst? BB-8 - man måste bara älska denna nya varelse!



 Vad har jag gjort för övrigt? Promenerat i den gråa vädret (solen får gärna komma fram mer) och strukturerat litteraturen till projekt management kursen. Den fanns i olika worddokument och jag vill ha en bra översikt på vad studenterna ska läsa i varje bok. Känns som en nödvändighet att ha ett sådant Exceldokument - i alla fall för mig :) Och lyssnat på Bruce tributen på Svt Play!! Hans förklaring om vad musik och dans kan ge i livet, håller jag med om. Och det blir ju dessutom bättre när han hänger på sig gitarren eller använder munspelet. Hittade inget bra från Musicare, men Sting med hipsterskägg får duga för ikväll! Och sällskapet är ju inte helt fel det heller ;)



So long!

Inga kommentarer: