fredag 18 december 2015

En extremt spännande dag i forskarlivet ;)

Idag körde jag hemmarejs - sitta i lägenheten och jobba. Ett samtal för skrivstudien och sedan handledning. Fortsatte med att skriva på artikeln - nytt och lite omflytt. Lending center var öppet på eftermiddagen så jag gick dit. En fantastiskt bra funktion - bara att komma dit och låna det som finns alldeles gratis och sedan lämna tillbaka det. Saker som finns där? Allt mellan himmel och jord - fast mest hushållsgrejer. Jag hittade bl.a. en mugg som det stod God Jul på - den kunde jag ju inte motstå ;)

Nu börjar julplanerna ta form. Jag sa till Anso o Antoine på julafton tilsammans med en rysk familj, en kille från Bangalore och ett italienskt par. Någon skulle ta med sig vodka, en annan ost och sallad - så det blir nog himla bra! Värdparet fixar julmaten. Annorlunda blir det i alla fall...Tur att det är nära att rulla hem sen på natten :)

Inga kommentarer: