lördag 12 december 2015

Safe and sound

Jo, resan gick alla tiders. Fick skjuts av Palle och ett väldigt bra samtal på vägen ut. Gör alltid gott i själen med bra vänner. Och jag hann t o m vara med o kolla på Jämtlands lucia på Miun på morgonen. Lyssna på skönsång o äta risgrynsgröt.  Kom ihåg att jag saknade det förra året!

Ute på flygplatsen var sas personalen på julklappshumör o bjöd mig på extraväskans kostnad 😁. En rätt schysst julklapp! Dunsade till Stockholm - lätt och smidigt.  Och sen fortsatte smidigheten - flighten till Chicago var mjuk och fin. Läste och lyssnade på en avhandling till sista mötet i en forskarkurs. Det roliga var att jag träffade personen som hade skrivit den på planet.  Är en stor internationell konferens i Texas kommande vecka.

Hittade mina väskor igen o lyckades förtulla dem snabbt o smidigt. Värre var det för killarna som hade med sig tre bananer. Frukt är de inte förtjusta i att man har med sig. Till o med immigrationspolisen var på gott humör o undrade om Michigan verkligen var det optimala stället på jorden 😉.

Dunsade sedan vidare till Lansing, 35 minuter över sjön. Väskorna kom fram, inte riktigt hela, men med allt innehåll i. Taxin väntade på mig o jag blev bjuden på stand up på en pub den 27e av taxichaffisen. Det finns olika sätt att ragga kunder på. Det var grymt att krypa ner mellan nymanglade lakan efter resan! Och dessutom veta att rumskompisen på Miun klarat sin disputation alldeles utmärkt!!

Nu ska jag bli av med min jetlag o jaga rätt på nycklarna till min lägenhet. Kanske se om jag hittar någon kompis också 😇

So long!

Inga kommentarer: