måndag 14 december 2015

Hemtamt

Sov trots allt lite längre idag. Det ÄR onödigt att vakna kl fyra på morgonen. Seg efter resan och allt fixande igår - satt mest i soffan och funderade på vad jag skulle göra. Fick ett ryck och började skriva på artikeln jag håller på med nu. Lite inspiration var det att jag hade bestämt möte på writing center senare på kvällen. Blev så glad när det fanns tider trots att det är i slutet på terminen.
Sent om sider drog jag upp till kåren - en omväg in i Farmers Market tog jag. En affär helt i min smak. Fräscht och en massa ekologiska saker. Inte helt billligt, men det funkar att köpa lite dyrare mat nu när det bara är jag. Föda upp sönerna på den sortens mat hade inte fungerat. 1 kg pasta carbonara på två som lunch gör att matkassan var stor förrut.
När jag gick upp mot kåren började jag mer och mer känna mig som hemma. Det kändes som om det var igår jag gick här och det blev ännu mer hemtamt när jag kom till kåren. Fullt med studenter för det är finals week - slutproven är nästa vecka - och alla pluggar som bara den. Det är happenings varje kväll - allt för att de inte ska plugga ihjäl sig. Gratis fika på biblioteket etc. Och det bästa - en hund som man kan gosa med när livet känns för jädrigt. Jag gillar den idén - fast den är väldigt amerikansk :)

Jag gick igenom introduktionen på writing center och ska fortsätta med diskussionen imorgon. Jag tänker definitivt använda den tjänsten så mycket det går när jag är här. Bara älskar den - gratis engelsk privat undervisning!!

Gick hemåt och drog in på Farmers Market och köpte en julgrupp - det behövs lite pynt för att få lägenheten hemtrevlig.
Hemma hade sönerna, mormor och mina syskon en julhappening. Eftersom mamma vägrar julmat, blev det antagligen vanlig italienskt.

Imorgon ska jag ta tag i amerikansk administration och träffa gamla vänner på Campus. Blir nog en och annan tår när vi äntligen träffas igen!

So long!!

Inga kommentarer: