onsdag 16 december 2015

Skrivande och kära återseenden!

Idag fick jag flera kramar av gamla bekantskaper. Jag kan tänka mig tat fortsätta med detta länge ;) Började dagen som en riktig akademiker och sökte efter olika saker i den journal jag vill ha in en artikel i. Såg bra ut för min del - inte mycket att ta hänsyn till som störde det som jag håller på och skriver på. Drog upp till Bessey för att få en dos writing center igen. Gäller att ta tillvara allt de ger före juluppehållet. Alltid bra att läsa igenom det jag skriver högt för en som är duktig på skrivande och det engelska ordet. Drog till International Center för att få ut min påskrift så jag kan ansöka om social security nr. Var på en avslutning på den kursen som jag gick här förra året - kul att se skillnaden mellan två lärare och vad det innebär. Dessutom träffade jag flera från förra gången och vi var defintivt tvugna att kramas flera gånger. Snart kommer det väl en tår på min kind också.
Åter till biblioteket för att skriva på artikeln - hur mycket studenter som helst och det är alltid kul. Blir inte så ensamt att skriva då och det känns som en moralisk uppmuntran att se andra plugga!

Mer roligheter - jag är bjuden på nyårsfest hos vår dean. En tradition han har - bjuda in personal och doktorander. Dessutom med mattema - i år är det gamla minnen. Jag tror inte att jag ska ta med mig torskrom och ärtor - det värsta jag visste när jag var liten. Det knastrar bra mellan tänderna, och är det dessutom med kokt potatis till och ingen sås så kan man ju hålla sig för skratt. Jag får fundera - kan bli flygande jakob eller något annat spännande. Förresten - kom med förslag! Vad var poppis på 60-talet?

So long!

Ett annat minne från när jag var liten - såhär i jultider!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kanske det kommer något bra förslag i årets julkalender, de är snart "framme" vid 60-talet. Du får kolla på Play!

Karin Ahlin sa...

Bra förslag! Jag inser att allt skandinaviskt är exotiskt här, så det blir bra vad jag än gör.