söndag 27 december 2015

Fixardag

Det pingade tidigt på dörren - IKEA leverans. Jag ville ha två Lackbord i lägenheten denna gång - ett som avlastning och ett att ställa TVn på (det är så tröttsamt att ha TVn på en stol). Fixade ihop dem och tänkte att det är en fixardag idag.


Drog till tvättstugan, som tur var ligger den nära lägenheten. En massa quarter har jag sparat ihop, tur var väl det för sedelväxlaren funkar inte. Det är då som jag saknar en svensk tvättstuga, förutom att man måste boka tid. Här går det bra att komma och tvätta när man vill. Det finns andra skillnader också och det är tvättmaskinerna - riktigt varmt vatten går det inte att få. Jag kör alltid på varmaste och det känns som om det är 50 grader. Och sedan är tvättiden 30 minuter - jag funderar alltid på hur rent det kan bli.

Åt min fantastiska ärtsoppa - det är spännande att laga på gasspis. Men vad sjutton, det smakade i alla fall som det brukar. Drog vidare till affären och handlade en annan favorit i livet - sweetcorn. Söta majskolvar. Förra gången jag var här hade de bara på hösten, så jag blev glad att de fortfarande fanns kvar.

Fixade med en vpnuppkoppling så jag kan kolla på alla program på SvtPlay - det finns en Brucetribut där som jag bara måste kolla på. Och det är trist att bara kolla på PåSpåret och två eller tre andra serier. Pratade med sommarflingeln och hade det allmänt bra!

So long!

Inga kommentarer: