torsdag 31 december 2015

Michigan vinter


Jo, men vi kör väl på med lite Michigan vinter då. Inte så att det är 25 grader kallt, men under nollan blir väl alldeles lagom. Kan ju bara vara en bra början :) En del påstår att det är el Nino som gör att vintern är så mild - jag är bara glad och lycklig. Det är skönt att kunna gå ut utan att frysa!


Idag har jag gjort en del bra inköp - en gps som gör att jag kan hitta dit där jag vill. Finns ju en hel del fantastisk natur som jag vill vandra i när jag ändå är här. En skön morgonrock behövs också för att jag ska må bra. De som finns hemma fick inte plats, eller mer så att de blev bortprioriterade. Hittade också sill på Meijers - det stod att den kom från Tyskland så jag får se vad den smakar.

Imorgon ska jag hem till Bill och då kommer jag att ta med mig Jansson. Hoppas att den kan smaka lite som den gör hemma. Men potatis, lök, grädde och ansjovis kan ju liksom aldrig bli fel. Tror inte att de kör med fyrverkerier som vi gör hemma och det är dessutom någon stor fotbollsmatch. Kan väl hända att jag t o m lär mig att fatta amerikansk fotboll :)

So long!

Inga kommentarer: