torsdag 3 december 2015

En läsdag

Dagen igår använde jag till att läsa - förberedelser för måndagens forskarmöte och ett möte i kursen avhandlingsanalys. I den senare ska jag presentera en avhandling som jag har valt, läst och diskutera den ur olika synvinklar. Kul att få välja själv, men inte helt lätt! Det finns ju några stycken att välja på och det gäller att hitta rätt för att få ut mest möjliga av det hela! Det som är skönt är att det är min sista forskarkurs - en milstople som ska klaras av och som sedan ska firas ordentligt! Det har ju liksom varit en lång resa att komma hit, även om inte målet var det från början, ht2008 när jag klev in på ITuniversitetet. Den resan ska jag beskriva i ett annat blogginlägg! Hann även med en lunch med en realtivt ny bekantskap som kan bli riktigt roligt att diskutera mer med till hösten - hackathon om Smart Countryside och ett kvinnligt IT-nätverk i Östersund. Båda två är något som kan behövas som motvikt (till Smart Cities och till den manliga dominansen).

Avslutade dagen med att fika med en kompis - skönt att diskutera saker och ting med någon som har samma bakgrund som mig och som gillar att diskutera! Och att vara på ett nytt fik - EcoCafeet i Östersund är helt klart att rekommendera!


Inga kommentarer: