torsdag 19 februari 2015

WebCoast och Kreathon

Nu blir det reklam-tajm. Ja, inte sån där betald reklam som riktiga bloggare med en massa läsare gör, utan mer i min storlek och stil. Inget om bra blöjor eller fräcka halsband här inte ;)

Jag kommer att vara med på WebCoast, i år igen. Det är en fantastisk helg i Göteborg - det blir snart vår och det börjar kännas då. I år kör vi den 13 - 15 mars på Lindholmen. Jag förväntar mig att få lära mig en massa nytt om webben, hur jag ska skriva där, webbteknik etc. WebCoast är en knytkonferens, unconference kan man också kalla det. Alla som vill bidrar med att göra en session eller flera och pratar om sitt ämne. Temat är av kärlek till webben och det finns ju hur många aspekter som helst på detta. Podcast, film, skriva eller som jag - öppna data. Denna gång kommer jag att prata om något helt annat än öppna data - jag tänker hålla en session om hur man kan hitta nättroll text som skrivs. Allt utifrån ett mycket spännande forskningsprojekt som pågår här på Michigan State University och den avdelning som jag är på. 

Det som jag kommer att göra på WebCoast i år är att hålla på med Kreathon. Vi kommer att skapa en makerdel där det finns verktyg och även en digital yta där det går bra att arbeta med innovationer byggda på öppna data. Jag hoppas att vi syns där eller kanske på Kreathonets Facebooksida. Är du nyfiken på hur det har varit tidigare på WebCoast finns det inspelningar från fg år på WebCoasts hemsida. Och nej, nedanstående bild innehåller inget självporträtt ;)


Inga kommentarer: