tisdag 24 februari 2015

Spara saker till sista stund!

Det kändes verkligen så idag. Jag tycker ändå jag försökt att hålla fart på saker och ting hela tiden, men det finns alltid några detaljer som ska fixas innan allt är klart. Ja, ja, det lär ordna sig det med och målet är före veckan är över.
Idag satt jag hemma och skrev på ett abstrakt som underlag till handledningen i slutet på veckan. Ska förhoppningsvis bli en ansökan om några veckor och det är alltid bra att börja med att skissa på en idé om hur det ev ska gå till. Ett diskussionsunderlag helt enkelt!
Läste på om kodning och fick en hel del idéer för det empiriska underlag jag har samlat in här. Dags att pröva på nya idéer och ge mig utanför den vanliga boxen :)
Drog upp till Bessey för lektionen i forskningsmetodik. Kul att vara med och diskutera, fast det är sista gången jag gör det! Kommer att sakna det smågalna kaoset som råder under dessa lektioner. Är läraren en riktig nörd så finns det alltid en historia att berätta eller en ny programvara att installera och testa för oss!
Drog vidare till biblioteket och skrev ihop ett abstrakt till. Nu ett kortare som ska in med artikeln imorgon. Ja, det gick att få ihop 150 ord om detta också ;)
Kallt idag? Ja, men oändligt vacker när jag gick upp till Campus!


         

Inga kommentarer: