måndag 9 februari 2015

Grannbjudning och snöskor

Jag tycker att jag ska prova nya saker när jag är ute och åker i världen. Idag betydde det att testa snöskor - inget som jag ser att man använder speciellt ofta hemma. Först var det frukost med pannkakor och jordgubbar. Inga söta sommar gubbar, men ändå jordgubbar! Fick ett nostalgiskt ryck och började drömma om sommaren.

   Ja, det är grymt kallt här så jag ser ut som en rysk torggumma ;)

En annan sak jag insett - jag är ett exotiskt inslag. Inget jag är van vid hemma, men så är det här. Så jag fick frågan om att göra iordning ett bildspel med svenska naturbilder. Jo, det är klart att jag gör det. Och när alla gäster var samlade fick jag förklara vad det var. Bra att jag rör mig runt i landet och har bilder både från västkust och Jämtland :) Och det roliga var att diskutera med en man med dansk bakgrund - vi måste givetvis dra historier om varandra. Denna vana tycker amerikanerna är vansinnigt underlig och rolig. Jag kan inte förklara den, men så är det bara.

Imorgon är det mot Lansing och snön!     

Inga kommentarer: