onsdag 18 februari 2015

Här kommer alla känslorna på en och samma gång!


Ja, idag blev det verkligen så. Mina kollegor på Campus ville gå ut med mig både på onsdag och fredag nästa vecka och mina kamrater i Europa/Brasilien gänget ska jag dejta på torsdag nästa vecka. Jag brukar inte gråta, bara när jag pratar om pappa. Men nästa vecka kommer det att ske! Någon snäll myndighetsperson i USA som bara förlänger mitt visum denna terminen ut?? Nehej, ni faller inte för gråtande medelålders kvinnor? Synd! Ja,ja, jag får härda ut nästa vecka och säga till alla "See you, soon!"        

Jag startade i alla fall dagen med att vara med på seminarium för studenterna som skriver sin litteraturrapport. Alla planerna drog vi igenom och fick höra en massa intressanta uppslag. Samtidigt kan jag se vilken resa de har framför sig - en del kommer att navigera fel och förhoppningsvis frågar de efter styrhjälp då och en del tar snobbrännan med en gång! Jag gick sedan upp till Campus och diskuterade med Ben om fredagens fokusgrupp - ska dra in det sista forskningsmaterialet då! Grymt spännande att testa min modell för första gången live!

Pratade med en kollega hemifrån och drog sedan till Friendship House för den förberedande TOEFLklassen. Som vanligt trevligt och roligt - Rich har en massa att berätta för oss om det amerikanska samhället och dess grundläggande filosofi. Hängde runt med Stéfanie och Antoine en stund innan vi drog till Spartan. Och nu ska jag försöka fokusera på att skriva det sista på en artikel och formatera den såsom konferensen vill ha den.

So long! 
       

Inga kommentarer: