fredag 6 februari 2015

I Barnum, Minnesota

Jag tog planen igår och skuttade över Lake Michigan och en bit längre västerut - till Minneapolis. Underbar flygtur där jag kunde se sjön precis hela tiden - soligt och vindstilla. Tog en tur till Campus för att kolla in vad det stod om en av pappas kompisar som jobbade där som rektor. Ja, pappa var där och jobbade ett tag också, men valde som tur var att åka hem till Sverige och träffade mamsen :)

Mike kom och hämtade mig och sedan drog vi vidare till deras hem nära den kanadensiska gränsen - Barnum heter stället. Ni såg bilder härifrån i höstas och det kommer vinterbilder under helgen. Vi diskuterar och det är allmänt småpyssligt - skönt för själen.

Imorse hade jag en lektion - ibland vet jag inte vad jag ska säga om teknik och användarinterface. Jag lyckades i alla fall komma igenom lektionen - de lärde sig något och så gjorde jag. Men det får ju bli bättre om det ska vara en hållbar lösning i längden - det är svårt när jag inte kan hitta vart jag lägger till ljudmöjligheter efter en breakoutsession och de har loggat in och ut. Just då var inte mitt blodtryck helt normalt!

Jobbar, sitter framför brasan och har det bra :)

So long!

Inga kommentarer: