lördag 14 februari 2015

Energi en mass

Ja, något annat kan jag inte säga om fredagen den 13:e februari. Äldste sonen skickade ett meddelande - nu hade de köpt en lägenhet och mamma behövdes för att hjälpa till. Jo, det gör jag, men en anings förvarning om att det var nära hade varit käckt. Men bara han är lycklig så är jag det :)

Struttade upp till Campus för att träffa Bill, dean, och diskutera EliReview. Och som vanligt faller jag som en fura för den charm och vänlighet som han åtstrålar. Om någon undrar så kan ni se den här - en filmsnutt om återkoppling och vad den innebär. Och jag har aldrig någonsin tidigare sett någon i den ställningen be om ursäkt för att han inte hade tid för en dam som väntade på honom och som inte hade avtalat tid eller kommunicerat med honom tidigare. Pluspoäng på det bemötandet! Och han tog upp en idé med mig som gjorde att jag hade svårt att fokusera på några timmar sen. Hoppas!
 

Drog vidare till Bessey och gjorde iordning semlor till det sista doktorandforskningsmötet som jag skulle vara med på. Glad i själen över att Les lånade ut sin visp till mig - gjorde livet mycket bättre. Amerikaner är sköna på det viset - de pratar om att pröva nytt, men de är lite försiktiga när det väl gäller ;) Ja, nu har de i alla fall ätit en halv semla var! Och jag fick i mig årets också :)

Vidare till nästa möte, nu om programvaran för att hitta nättroll som man har utvecklat. Jädrigt spännande och känns som om det skulle kunna revolutionera en hel del om den fick kommersiell spridning. Om jag känner vännerna här rätt, så kommer de att göra allt för att förverkliga sin forskning och utveckla detta till en öppen produkt. Grymt spännande! Och jag kommer att prata på WebCoast om detta.

Ja, när vi ändå pratar om WebCoast - jag var huvudattraktionen på deras mailutskick denna vecka. Hopp och hej, vad kul. För er som vill lyssna på en intervju med mig - varsegoda!   Och jag kan lugnt säga att det var en egoboost att få ett helt nyhetsbrev om MIG! Beskriven som en social och nyfiken akademiker - det ni ;)

Iväg till nästa grej - writing group. Skrev på ett abstrakt till en konferens - nu är det nästan klart för en första omgång med stöttepelare runt mig! Jag kommer att sakna mina kamrater där :(

Gick hem - eller stolpade hem. Det är kallt, en ny snöstorm på G! Kom hem, bytte om för nu var det hockey som stod på agendan. Jag mötte Stéfanie och Luiz och vi promerade till arenan. Eller gjorde "the penguin walk" för det började blåsa också. Kom fram och hittade Benoit och in i en varm arena. Som vanligt på hockeymatcher - bra musik och fullt ös. Kul att se en kille från Frölunda spela också. Den första göteborgaren jag sett här! Och MSU vann :)



Vi drog vidare till en restaurang, fick i oss en lätt måltid och jag mitt rödvin! Att ha träffat dessa personer påminner mig om när jag flyttade från Uddevalla till Göteborg som 19-åring - fick kontakt med ett helt gäng scouter i samma ålder. Vi höll ihop, gjorde en massa kul ihop och vissa av dem träffar jag fortfarande - love!


Ja, det var en dag med massa energi - både för själen och kroppen!

So long!    
  

Inga kommentarer: