söndag 22 februari 2015

Förbereder mig för hemresan

Ja, nu har jag t o m kollat upp när planet går. Har underbara vänner här som kommer att servera mig lunch och skjutsar mig till flygplatsen. Sådan är guld värt! Tidpunkten? 15.35 den 28/2, lördag. Helt plötsligt kändes det bra att veta. En annan förberedelse gjorde jag idag - gick till frissan och fick håret färgat och tilljämnat. Inget revolutionerande - bara helt brunt nu och samma frissa som tidigare. Jag ville göra det här på grund av att det är en tredjedel av kostnaden. Kanon tycker jag!
Drog till kåren och skrev på ett uppdrag jag har haft i tre år nu. Vara medlemsrevisor i Dataföreningen i Göteborg. Inget speciellt betungande - bestämma ett ämne, samla in information om det och skriva ihop en sida. Brukar ta cirka tre timmar, men det är alltid kul att se olika teman i det som en förening gör och hur. Nu är det sista gången jag gör det - jag lever ett för resande liv för att ha ett sådant uppdrag och det är alltid bra att ha rotation på poster i föreningar och i yrkesliv.
Jag gick hem och det var underbart. Glömde det viktigaste idag - det var några plusgrader :) Livet blev helt plötsligt mycket bättre och det gick så bra att promenera runt. Jag och Benoit hade bestämt att åka och handla tillsammans. Jag behövde några saker och han behövde en massa. En månadshandling blir en massa olika saker.
Och nu har jag lyssnat på Mello från Östersund. Kul med det draget och låtarna var ju helt OK. Måste säga att den delen av den svenska kulturen saknar jag inte så mycket.

So long!  
 
           

Inga kommentarer: