lördag 21 februari 2015

Jobbarfredag och mammaglädje!

Började med en Skype som morgongympa för hjärnan. Nu var det lugnt och fint med en kollega, så jag behövde inte dölja min morgontrötthet så mycket ;) Vi kom fram till att artikeln ska in nu - en sista koll på referenslistan och sedan ett kort abstrakt - submit!
Drog upp till Campus - det var för kallt för att gå så idag fick jag ta bussen. Om du går utanför dörren och redan där känner att låren blir stelfrusna - det funkar inte att gå. Jag har aldrig varit med om att det är så kallt i hela mitt liv. Minus 25 och sedan blåst på det - tjenare! Niagarafallet har frusit och de stora sjöarna. Brrr! Jag hoppas bara att det finns några shelter för de som för hemlösa. Min lägenhet är i alla fall varm och skön :)
Nog om detta, upp till Campus och en ny hall (Chittenden) där vi skulle ha skrivövningar under förmiddagen. Writing Group var utbytt mot detta idag. Jag försökte vara flexibel och lyssna på en Bambuser sändning från Vinnova, men min hjärna är grymt dålig på att göra två saker i taget. Lyssnade i alla fall intensivt när det kom till att de skulle göra en utlysning för att ta fram en nytto /värde modell för öppna data. Nära, nära min forskning och hade varit grymt att få extrapengar för att göra det :)
Vidare till Bessey för att förbereda inför fokusgruppen. Ben kunde inte följa med för han har småbarn som är sjuka, inga problem tänkte jag. Ut till företaget och riggade lite. Hade en bra fokusgrupp för att vara första gången modellen testades i verkligheten. Finns en del positivt och annat som måste utvecklas med den. Får ta en funderare efter helgen hur jag ska göra de stegen och i vilken ordning.

En taxi till lägenheten - nu ger t o m jag upp om att stå och vänta på bussen. Det går helt enkelt inte! Läste på sociala medier att äldste sonen och hans innebandylag vunnit sin serie, serie 2, så nu går de upp i ettan. Grymt kul och stort grattis! Jag vet hur mycket detta betyder för honom och hur han har kämpat! Tyvärr finns det inga bra kort från kvällen på sonen att lägga upp - ni får nöja er med en länk till Instagram och en favorit i repris! Instagramkortet har den andre sonen tagit och det blir jag ännu stoltare över. Sönerna umgås och har glädje av varandra -mammahjärtat hoppar!



                

Inga kommentarer: