tisdag 17 februari 2015

Always look at the bright side of life!



Ibland är det bra med klyschor för att hålla uppe humöret. Ringde banken imorse, för sonen behöver pengarna snabbt. Jo, det var inga problem med lånet, men formalian. Det gick bra att skanna dokumenten och skicka till mig, men det blev ingen utbetalning utan originaldokumenten skickade till banken. Ja, jag struttade upp till Campus efter att ha läst ett kapitel i en bok och kollat igenom uppgifter till morgondagens seminarium. Skrev ut, skrev på och gick till posten på kåren. Där sa de att det skulle ta mellan sex till tio dagar för att få brevet till Sverige. Jag började fundera på brevduva, röksignaler och lite annat när de upplyste mig om att gå till det riktiga postkontoret, en halvtimma bort. Ja, ja, motion är viktigt så jag gick dit. Det var STÄNGT - presidents day. Gaah! Försökte använda en brevautomaten men den fattade inte svenska postnummer :(. Travade tillbaka till kåren och nu skulle det helt plötsligt ta tre dagar om jag skickade det därifrån. De hade helt enkelt bytt brevduvor under tiden ;). Så 400 spänn fattigare för tre papper gick jag därifrån. Det fick helt enkelt bli Kristians födelsedagspresent!

Gick till Bessey och läste lite mer. Nu var det dax för forskningsmetodikkursen. Attans vad det är kul. Och bättre blev det när det serverades jordgubbstårta - ni vet en sådär svensk en som man får på midsommar. Vi blev sockerspeedade allihop och pratade i mun på varandra, diskuterade mixed methods och Creswells youtubefilmer.

Gick till Writing center och fortsatte gå igenom min rapport. Sakta, sakta går det framåt!

So long!

Inga kommentarer: