torsdag 12 februari 2015

Ny upplevelse :(

Inget Skypemöte på morgonen?? Jo, de dagarna finns faktiskt i mitt liv! Läste studenters uppgifter - denna omgång är riktigt bra. Kul och inspirerande och får mig att behöva tänka till ordentligt. Det gillar jag - utmaningar som ger mig lite tuggmotstånd. Har kommit fram till att det ska finnas kvalitetstänk bakom mina rättningar och göra olika steg på vad som ska finnas med. Det har vi på de större uppgifterna men inte på de små. Men nu när studenterna gör riktigt bra arbeten känns det som motiverat.
Drog upp till Campus för att diskutera mer om empirin med några kollegor. De är stressade, har mycket att göra, men en del bra fick jag ut ur detta också. Fortsatte att skriva och nu är delen om omätbara nyttor kvar. Ska skriva om processen runt informationen också och även om framtida nyttor. Det går att styra mot det om man vill.
Drog vidare mot konversationsklassen i engelska. Förra onsdagen var den riktigt bra, men idag blev det en helt ny upplevelse. Vår kära lärare var antagligen full, somnade när vi läste och det hela var helt osammanhängande. Så efter en halvtimma tyckte vi att han skulle gå hem och kurera sig - ja, hur säger man till en person man inte känner att det här fungerar inte speciellt bra? Något väldigt fel var det i alla fall. Fick i alla fall skjuts till Spartan Village av mina kamrater från Guatemala - alltid lika trevliga.  Så något bra var det med kvällen.

Ska se om jag hittar mello på svtplay - känns Ok att somna till :) So long!     

Inga kommentarer: