fredag 15 april 2016

Våren!

Jo, men visst - det ska vara solsken i East Lansing i åtminstone fem dagar i sträck!! Det är ju nästan så man tror att det är fel på ALLA väderrapporter samtidigt. Jag ska sitta ute och skriva - det kan ni hoppa upp och sätta er på!

Det blommande trädet var underbart att se och det doftade ljuvligt! Finns utanför Bessey och hädanefter kommer jag att gå förbi det varje dag och bara njuta!

Vad jag gjort annars? Ja, det känns ju nästan för spännande för att berätta ;) Skypat med en handledare, varit på writing center och skrivit på kappan. Jag tog nästan i och gjorde något annat - gick på avdelningens forskningsmöte. Det är ju helt annan forskning som görs här - retorik, queer, fans communities etc. Spännande att höra hur de diskuterar vad en respondents medgivande innebär, hur man lägger fram en hel avhandling som är en videodagbok etc. Långt ifrån det som jag sysslar med.
Tog bussen och åkte till Meridian Mall för att få massage. 240 kronor för en halvtimme är helt OK, även om det inte är svenska massage direkt. Mer knåda och dra, men det gör gott ändå. Nacken blir ju inte direkt bra av att sitta framför en laptop hela dagarna.

So long!

Inga kommentarer: