torsdag 7 april 2016

Till Detroit

Började dagen med att åka tåget till Detroit - fungerade riktigt smidigt även om WiFit var sisådär bitvis. Men det gick alldeles utmärkt att jobba och komma vidare med några saker. Finns alltid att göra om man säger så, även om jag tar det väldigt lugnt denna veckan. Behöver denna efter denna hösten och vintern känner jag. Vi tog en ny oförglömlig taxi till hotellet. Den hade aldrig gått igenom en besiktning hemma, om man säger så. Jag och Tobbe bestämde att den inte hade några stötdämpare bak, eller så försvann vägen efter halva billängden. Checkade in och bestämde oss för att chilla lite. Det betyder att ta en napp för en mamma ;)

Tobbe bestämde att vi skulle till Slows Barbercue och jag lyder givetvis honom. Ett riktigt bra beslut - det var bra barbercue kan man lugnt säga. Jag tog en förrätt, det brukar räcka och Tobbe körde ribs med två sides. Vi hade mat till lunch imorgon om vi ville. Tyvärr gick det inte att ta med en box eftersom vi skulle på nästa match. Det är ett hårt schema!


Vi hittade en taxi som tog oss till Joe Louis Arena och struttade glatt uppför trappan till ingången. Väl där tog det bomstopp för mig. Min handväska var för STOR och jag fick inte följa in. Inga svenska svordomar eller vädjan om att vi åkt ända från Sverige för detta hjälpte. Jag fick ta en taxi till hotellet och lämna av väskan och sedan tillbaka igen. Jag fick dessutom tag en på en taxichaffis som hade discoparty i bilen och kändes hög på något vis. Väl tillbaka till arenan kom jag in :)

Denna match var helt annorlunda. Tuffare, med en massa slagsmål och mycket jämnare spelmässigt. Jag måste säga att jag fick en ny idol - Henrik Zetterberg. Jäklar vad smidig han var, snabb både på skridskor och i speltänket. Helt grym!



Imorgon är det tillbaka till vardagen i East Lansing. Grymt skön och välbehövlig minisemester med bästa sällskapet!

Inga kommentarer: