onsdag 20 april 2016

Tisdag

Startade dagen med Tia och kappan. Idag tog vi oss an metoddelen och hann igenom delar av den. Numera kör vi mest orddiskussioner - är metod ett chapter, en section eller part i kappan? Viktiga diskussioner ;) Lite mat på Internationella Centret - idag kyckling och grönsaker!






Fick reda på att morgondagens föreläsare inte kunde komma, så det var bara att göra iordning det som jag skulle ha på måndag till imorgon. Ett byte helt enkelt. Jag hoppas att han kan dyka upp på måndag, den som lever får se helt enkelt. Efter denna kullerbytta fortsatte jag helt enkelt att skriva på metoden.
Jag och Julie hade bestämt för att gå ut och ta en öl. En öl blev det och jag pratade på om Sverige och hon frågade. Det var tio år sedan hon var där senast och hennes bild är ju en annan än det som jag ser idag. Dessutom är det alltid kul att gå ut med amerikaner, det blir ju aldrig tyst. En annan kultur än vi har, där det i vår kultur är Ok att vara tysta i varandras sällskap.

Jag går fortfarande och ruvar på en konstig känsla. Vet inte om det är hemlängtan eller stanna kvarkänsla. Eller om det är en känsla av att jag gjort det eller en stresskänsla av att jag nu måste hitta på något nytt? Något är det i alla fall och det är dags att ta reda på vad! Får bli en gissningstävlan bland er som läser ;)

Vädret idag? Femton plus och grått!





Inga kommentarer: