fredag 8 april 2016

Till East Lansing och Michigan vår...

Jag och Tobbe drog till East Lansing idag. Greyhoundbussen tog en evighet på sig och jag har lite svårt för att chaufförerna ska hålla efter en som ett litet barn. "Prata inte för högt i mobilen!" "Stäng av ringsignalen till mobilen." etc etc. Vet inte om det är det som jag vill betala dem för att hålla på med. Var lite snabbare, mindre administration och snabbare på - och avstigning hade varit att föredra! Vi kom i alla fall fram och här tvärsnöar det! En minusgrad och blåst på tvären. Det är skönt för min själ att Tobias klagar - jag har ju gjort det hela tiden ;)

Vi drog upp till FH för att kolla in om Rich var där. Mötte inte honom, men väl Anto och fick en pratstund. Handlade mat och kaffe (det har jag ju aldrig hemma) och tillbaka för att chilla. Vi gjorde en ny debut - beställde hem mat. Det var inget väder att gå ut i. Funkade bra, även om Spartan Village inte är lätt att hitta i - alla hus ser likadana ut och ligger i en lång halvcirkel.

Mätta och trötta har vi planerat för morgondagen - beställt taxi till Tobias för hans hemfärd och vad vi ska se på Campus före den.

Inga kommentarer: