fredag 15 april 2016

Förkyld

Jag vaknade efter att ha sovit tio timmar - ganska sent alltså. Gick inte att sjunga upp mig eller något sådant, bara att hoppas på att hostan skulle ta slut. Insåg att jag smittar så det blev inget Bessey eller FH idag, stanna i lägenheten och skriva. Fixade iordning min sista artikel för måndagens skrivgrupp, blir jag och McKinley eftersom de andra är bortresta. Kommer att bli kanonbra - han är grym. Både på språk och ifrågasättande!

Fixade med bilen hemma, den behöver nya sommardäck. Bilen är utlånad till en kompis under tiden som jag är borta och nu är det tydligen dags att byta däck. Jag har noll koll på sådant just nu. Det var som när en Miun kollega diskuterade gamla studenter med mig. Kom inte ihåg någon av dem, men om vi pratar mina nuvarande funkar det bra :) Åter till sommardäcken, bilen ska ha nya och det kommer att bli så. Jag vill inte få några problem när jag ska köra från Östersund till Göteborg före midsommar.

Jag blev lycklig idag. En av forskarna i Göteborg, Johan Magnusson, finns med i nättidningen idg idag och pratar om värdet av IT och några sprillans nya forskningsartiklar. Jag har inte läst dem ännu, men det ska jag fixa under helgen. Dessutom finns det en nyinspelad podcast med Johan att lyssna på.

So long!!

Inga kommentarer: