torsdag 14 april 2016

En arbetsseger!

Idag höll jag den sista lektionen som jag behöver lägga ner någon större förberedelse på! Känns som en grym arbetsseger att jag har fixat detta. Jo, det är några lektioner kvar, men det kommer att vara besök på dem eller så ska studenterna öva på sina slutpresentationer. Sista lektionen är den 4:e maj och sedan ska jag sätta betyg. Det tycker jag inte är någon big deal, så för mig känns det som om det är över och klart. Vi kommer att vara på ett innovationscenter och hålla presentationerna - det känns kul! Jag kommer att bjuda in några kollegor, förutom studenterna och deras projektkunder. Göra en happening av det hela :) Jag ska försöka att inte ta fokus från studenterna och beskriva min resa med detta, men det kanske kommer en eller två meningar om det ;)

Jag måste berätta om inledningen på dagens lektion. Några studenter satt och tittade på något filmklipp och skrattade. Jag kunde inte låta bli och frågade vad det var. Hur man lär sin katt att gå i koppel blev svaret. Utmärkt - det handlar ju om att leda, så vi inledde lektionen med att kolla på det och analysera olika ledarstilar. Tyvärr hittar jag inte just det klippet - jag får kolla med studenterna igen ;)

Förutom detta har jag ägnat dagen åt att gå igenom inledningen på kappan igen. Jag har en två timmars session med Tia imorgon och det gäller att ha underlag för detta. Och suttit med Jack och kollat på Vosviewer. Jag tänker använda det i min kappa för att argumentera - kan vara kul med lite bilder och inte bara en massa text och tabeller. För er som har missat vad det är kommer en länk här.

Förkylningen? Jo, den höll ja i schack med två amerikanska Alvedon. Det är lite annat krut i dem än de svenska så det gick bra. Och rösten höll också i sig hela dagen.

Inga kommentarer: