torsdag 21 april 2016

Produktiv onsdag!

När jag vaknade kände jag mig irriterad. Fasen, att han som skulle komma idag på lektionen inte kunde komma. Det kändes verkligen som platt fall. Att ha en av de bästa på området hade ju varit schysst som avslutning på kursen. Istället blev det en medioker lektion där studenterna fick arbeta med slutrapporterna halva tiden. Ja, ja så är livet ibland!

Käkade lunch på Cosi - ett ställe med medelhavsmat. Gott med hummus och vegmacka! Jag drog ner till Bessey för att skriva och ragga en ny föreläsare till kursen. Via Ben och Bill fick jag tag på Jessica från The Hub. Det är ett innovationscenter här som jag gärna hade velat hänga på mer. Men tiden räcker inte till för allt! Jessica ska i alla fall komma in och diskutera verkligheten som projektledare med studenterna.

Såg ett väldigt viktigt anslag på toadörren - det är potluck. Klart jag ska göra något svenskt - det får blir pannkakor med hjortronsylt denna gång också. Jag beställde sylt via Amazon - nej, den var inte billig, men billigare än om jag ska ta mig till IKEA i Detroit!



Skrev om kvalitativa forskningsmetoder och insåg att jag saknade en bok som jag brukar använda. Hittade den på biblioteket så jag skuttade över dit. För er som undrar hur det är att leta böcker där på tredje våningen (och jag antar att det är alla som läser ;) ) så kommer här några bilder. Det är viktigt hitta rätt färg på linjen och följa den ordentligt och sedan får man inte trycka ihop bokhyllorna utan att kolla att det inte finns någon där.


Just nu fotar jag allt för jag inser att jag inte kommer tillbaka. Helt emotionellt och irrationellt, men det får ni stå ut med. Det är värre för mig som ska leva med det emotionella hela tiden!

Jag och Margret drog till ett middagshak vid sex-snåret och diskuterade livet och allt däremellan. Skönt med bra sällskap!

Vädret idag? Kolla här så får ni se!




Inga kommentarer: