måndag 18 april 2016

Det är något i kroppen



Förutom att jag fortfarande är kanonförkyld, så känns det som om det är en spänning i kroppen. Vad ska jag göra när det jag håller på med just nu tar slut? Och när tar det slut? Vart ska jag bo och vad ska jag jobba med? Spännande att fundera på och att styra över :)

Började i alla fall kolla upp en gammal dröm - att ha en putterbåt. En putterbåt är en plastbåt med tygkapell som har plats för fyra - sex personer och med inombordare som går i max femton knop. Vi hade det i alla år som pappa levde, men ingen orkade riktigt med att ha en efter han dog. Sen har åren gått och nu är det dax. Det värsta är inte att skaffa en båt utan en båtplats! Jag kan ju liksom drömma om en i Fjällbacka - om inte mamma var smart och ställde sig i kö för femton år sen...



Om man nu ska ta det mer närliggande så är det inte kul att vakna upp på morgonen och försöka få igång den förkylda kroppen. Det känns som om jag kan hålla på med det några timmar varje dag. Det som är bra är att jag sover som en gris. Jag brukar inte ha problem med det, men nu har jag det motsatta problemet. Jag vaknar ju ALDRIG! Hade bestämt ett skypemöte med en kompis kl 10. Om jag behöver sätta klockan för det då är det jobbigt! Vi hade i alla fall ett bra samtal. Det var länge sedan vi pratades vid, men det kändes som om det var igår. Vi får hoppas på att vi kan hitta på roliga saker i sommar - några är redan planerade. 

Det har varit fint väder idag, men jag har liksom inte riktigt orkat gå ut. Skrev på min kappa och sedan tvingade jag mig själv att gå ut. Jag behövde tvätta och det kan aldrig skada att röra på mig - även om det går långsammare än normalt idag!







Inga kommentarer: