lördag 20 februari 2016

Vädret

Idag har alla pratat om vädret. Helt plötsligt är det 15 grader varmt och halv storm. Lite sol också. Jag gjorde som jag brukar på fredagar - gick till Friendship House och satt där och skrev. På fredagar har de matlagningsklass och sedan klass för de som är medföljande till någon på MSU. Jag brukar alltid få smaka på maten de lagar och hänga på dem en stund. Alltid lika kul som omväxling till att äta på International Center eller någon annanstans. Idag hade de bakat scones och gjort en soppa på champinjoner och lök - riktigt smarrigt var det!

Anto hade en utläggning med mig om att jag skulle arbeta på ett tyst ställe. Jag kontrade med att jag är van vid att det är folk runt mig och att jag inte riktigt hör vad de andra säger eller gör när jag är koncentrerad. Finns andra i livet som har pratat om detta också ;) Det var i alla fall skönt att sitta på trappen utanför FH och sola nästippen och hålla Anto sällskap när han rökte. Det kan ju ev komma en vår i år också!

So long!

Inga kommentarer: