onsdag 24 februari 2016

Ny bekantskap och en kommande snöstorm

Struttade upp till Bessey och writing center på morgonkulan. Mitt vanliga möte med Tia på tisdagar. Två paragrafer denna gång ;) Drog till banken och tog ut min månatliga check för att betala hyran. Det ska bli snöstorm imorgon och det är lika bra att få det hela gjort. En hamburgare på Foodtrucken till lunch. Foodtrucken står på lite olika ställen på Campus och idag hittade jag den utanför biblioteket.




Tillbaka till Bessey igen för att fortsätta med empirin. Går igenom och ser om jag kan hitta några bra mönster i materialet. Och det bästa är om jag kan göra några bra bilder av det också. Rättade några uppgifter till min kurs. Känns som om de har lärt sig en del sedan vi började och det är ju alltid kul :)

Pratade med yngste sonen - han har hand om min post. Denna vecka var det mitt pensionsbesked och en räkning på krans till min nyligen bortgångna morbror. Vi kom överens om att jag behöver skaffa mig ett roligare liv. Eller åtminstone roligare post ;)

På Facebook finns det en grupp som heter svenskar i USA. För några veckor sedan var det en tjej som la ut ett meddelande att hon och hennes familj hade flyttat till East Lansing. Vi passade på att träffas i kväll och fika. Grymt kul att jämföra de olika länderna. I och med att hon är nyinflyttad här kunde jag hjälpa till med lite olika saker - hur hittar man hit och dit etc. Det känns alltid skönt att kunna hjälpa till och få någon att känna sig mer hemma här. Sedan är det alltid kul att prata svenska en hel kväll. Ännu roligare var det att de kommer från Göteborg - lättare att relatera till saker och ting då.

Nu ska vi bara förbereda oss för snöstormen som alla pratar om. Jag är lite tveksam - SMHI säger tre centimeter snö och 7 m/s. Men man vet ju aldrig. Sedan är amerikanerna sämre rustade än oss för snö etc. Jag tänker köra min lektion imorgon och sedan drar jag mig hemåt. Det är inte kul att bli sittande någonstans om det skulle slå till. En av mina kollegor har ställt in sin lektion. Jag frågade lite fint om man fick göra det - verkade ok om man gav studenterna något annat att göra.

So long!

Inga kommentarer: