tisdag 2 februari 2016

Måndag!

Ibland kan jag känna mig som den svenske kocken i Mupparna när jag ska prata. Det blir bara en massa svengelska och jag kan se frågetecknen i folks ögon. Och idag var en sådan dag!


Det gick bra ändå, men det kan bli lite stockning i hjärnan ibland! Och speciellt när jag får mycket frågor från studenter. I min grupp ska de lämna in sin första uppgift på onsdag och då blir det ju alltid extra sånt, precis som hemma.

Det som var grymt bra idag var vår skrivgrupp. En av tjejerna i den är en riktig fena på att fråga och ifrågasätta, så jag kom därifrån med riktigt bra synpunkter på min artikel. Och givetvis framfört på det där amerikanska sättet. Det är inga raka påståenden, utan mer funderingar etc. Gör att det känns personbefriande och sakinriktade.

Dessutom kunde jag och Les konstatera att världen är liten. Hon har varit på en konferens i Philadelphia och haft en av mina kollegor från Göteborg som "opponent" på sin artikel.

So long!

Inga kommentarer: