lördag 6 februari 2016

Nördvarning 2

Jag bor nära järnvägsstationen i East Lansing, vilket är bekvämt om jag ska ta tåget och bussen någonstans. Det som är irriterande är när godståget kommer, för det tar en evighet. Idag kom det precs när jag skulle hem från Friendship House och då passade jag på att filma. Det tog fyra minuter och 15 sekunder för det att passera. Ni som gillar att vrida på huvudet kan titta på hela filmen ;) Filmen kan vara kul för mindre barn att titta på också, det är många vagnar. Här är en länk till mästerverket!

Annars har jag letat litteratur och skrivit på metoddelen i en ny artikel. Börjar känna mig som en skrivfabrik ;) Drog upp till Friendship House för att ha några att tjata med under tiden som jag skrev och blev inbjuden att fira kinesiskt nyår på kvällskvisten. Det var trevligt - mycket god mat och spännande människor att prata med! Nu har jag fattat hur det funkar att skriva på kinesiska på en mobiltelefon - det ni! Dessutom kan man få skjuts med två iranska par som avgudar Ace of Base - det är inte helt lätt att inte hålla sig för skratt då :)

Inga kommentarer: