torsdag 11 februari 2016

Svart-bälte?

Nej, jag har inte svart-bälte i att vara sjuk. Alldeles för social för detta. Läst några artiklar, lyssnar på Fredrik Reinfeldts bok på Nextory och varit och handlat. Ja, ja, jag blir väl bättre någon dag. Nu finns det i alla fall blåbärssoppa, barnmatsburkar med puréer, koltabletter, broccolisoppa och annat spännande hemma. Jag får nog dra mig till Bessey imorgon en stund - bara för att se lite folk.

Jag lyssnar på Reinfeldts bok - är den bra? Nja, mest en redogörelse för hans åsikter och gärning så här långt. Jag visste att den inte innehöll något spännande avslöjande eller bitterhet. Det första gör att den blir lite tråkig och det andra ganska skönt. Bittra människor är inte riktigt min melodi i livet. Sedan är det huvudpersonen som läser och det är ju en statstjänsteman som gör det - visserligen en grymt duktig sådan, men ändå. Får se om jag väljer något annat/annan att ha som sällskap under resten av dagen.

Update: vill ni titta på en svart del i norsk historia? Titta på svtplay och filmen om tyskungarna. Fruktansvärt är bara förnamnet! Exempel på behandlingar är barn som blir våldtagna läkare efter att de har blivit ituttade att de inte var något värda. Och vad hade de gjort för fel? Inte mycket...

Inga kommentarer: