tisdag 23 februari 2016

Energidag

Idag har jag fått en massa energi - började med att prata/lyssna på kollegorna hemma. Tyvärr funkade ljudet sisådär, vilket gjorde att jag inte kunde vara med på ett aktivt sätt. Fortsatte upp till mina studenter. Vi kämpar både vidare på olika sätt - jag med att vara som en lärare här förväntas vara och dem med att lära sig ett ämne som de tycker är lite torrt etc. Idag gick det bra - vi kom vidare och jag ser fram emot att få in deras nya uppgift under veckan. Struttade vidare till International Center för deras lyxlunch - grönsaker och räkor i honung och valnötter. Mums, tycker jag. Sedan till Bessey och   fortsatte med empirin till den artikel som jag skriver just nu. Efter en stund var det dags för Writng Group med McKinley och Erin. Stackars McKinley får stå ut med att jag och Erin babblar på om allt möjligt. Två medel ålders damer som går igång på att diskutera kan inte vara lätt för en snäll tjugofem årig kille. Men vi hade kul i alla fall ;)

Imorgon är det en ny dag!

Inga kommentarer: