torsdag 25 februari 2016

Snow day

Snow day är ett begrepp som innebär att det man egentligen skulle göra ställs in p g a snöfall/snöstorm. Den började igår vid lunchtid för en del skolor i närområdet och fortsatte idag. Jag kan tycka att det var OK eftersom man inte har den vinterutrustning som vi har hemma. Inget krav på vinterdäck, dåligt med central snöskottning etc. Allt för den personliga frihetens skull = betala mindre i skatt. Jo, jag har mina åsikter om detta, men de kan också bero på min bakgrund.
Jag körde min lektion igår och drog sedan mot hemmet. Det hade börjat blåsa en del och snön yrde ner. Totalt kom det väl 30 cm och sikten var inte den bästa under kvällen och morgonen. Igår kväll gick myndigheterna ut och beordrade privatbilister att stanna hemma om de inte var tvugna att åka ut. Jag förstår det också. Hemma besiktigar man sin bil varje år - det gör man inte här. Här besiktigar man istället körkortinnehavaren. Vilket som är bäst? Tror nog på en kombo faktiskt. Det finns en del förare hemma som inte skulle få köra omkring på vägarna.

Vad jag gjort för spännnade? Läst empiri till min senaste artikel ;) Pratat med lite kompisar hemma och en av mina handledare. Skulle åkt till Bessey, men allt blev inställt. Så det blev en dag i myssockar och morgonrock ;)

So long!


Inga kommentarer: