torsdag 29 november 2018

Inskickad artikel

Idag skickade jag och en kompis/kollega in en artikel till en workshop konferens i närheten av sommarhuset, men på den norska sidan. Tanken är att artikeln ska bli en journalartikel sen, men vi vill ha feedback på den först och därav turordningen. Artikeln har tagit lång tid att göra, mest på grund av att vi har en massa annat att göra. Men det som varit så kul är att vi har arbetat helt och hållet på distans, med Skype och Google Docs. Bra samarbete och roliga diskussioner under hela resan.
Annars har några kollegor och jag gjort intervjuer idag till vårt nya projekt. Spännande och intressanta insikter i nya områden som vi inte alls behärskar. Och så roligt att träffa personer som inte alls arbetar med samma saker som oss. Efter det så gick jag bort till Gomorron för ett Skypesamtal med några av mina amerikanska kompisar. Så häftigt att vi fortfarande håller ihop och träffas för att prata om livet och annat spännande inom akademien! Det var After Work på Gomorron och jag fick tag i en god öl och hängde där och pratade strunt en stund.
Nästa vecka ska jag åka till London för att jobba. Jag ska göra intervjuer på Open Data Institute, vilket är en organisation som jag har samarbetat med tidigare. I och med att jag ska åka till Hawaii på en konferens i början av januari kollade jag upp passet och givetvis behöver jag förnya det. Jag vill ha ett som har minst sex månaders giltighetstid under min Hawaii-vistelse. Så nu blir det till att gå till polisen imorgon för att fixa till detta!

Kvällens inspo-låt är en annan version av Shallow (jo, jag kan bli lite insnöad på samma låt och leta andra versioner av just den).

Må bäst!!


Inga kommentarer: