söndag 4 november 2018

Söndag morgon

Ibland blir det som det blir på en söndag morgon. Jag vaknade vid sju, pigg och glad. Gick upp, studsade är för mycket sagt, och gjorde frukost. För en gång skull så åt jag den i sängen (finns väl inget värre än smulor i sängen) och läste tidningen. Och nästa sak jag märkte var att det plingade på telefonen. Jonathan som messade och undrade om vi skulle jobba ihop ( vi skriver en artikel tillsammans). Jo, men shit det skulle vi göra kl 10, en lagom tid andra dagar. Jo, men om jag får lite tid att vakna igen så ska väl det gå. Jonathan var mer stressad över en bok som han skulle läsa, så det blev istället ett långt samtal om feminism och mansvärlden idag. Den ser ju helt annorlunda ut för honom som är 27 år än den som jag är uppväxt med och som jag möter hos mina jämngamla män. Spännande diskussioner är det i alla fall!

Nu ska jag ut i skogen och vandra - kroppen behöver det! Ja, bilden är från i somras från Nordens Ark.


Inga kommentarer: