torsdag 15 november 2018

I Göteborg

Resan till Göteborg gick bra, en bit i alla fall. Den biten var från Östersund till Stockholm. Som vanligt var det gott om plats i tyst kupé och jag kunde arbeta på bra! Fikade på Stockholms C och tänkte som vanligt på Cat. Vi brukade alltid höras när jag var i närheten av Stockholm och det sitter i. Sedan kom utropet som jag inte ville höra: " Vi har signalfel mellan Stockholm och Göteborg" Men vad f*n tänkte min hjärna då, det är ju bara inte sant. Sedan blev signalfelet ett fel i ett ställverk och SJ skickade ut ett fint mess om problemet. Jag tänkte att fasen den som ger sig och gick bort till perrongen. Där kom helt plötsligt tåget in och vi fick gå på = varmt och gott ändå. Tågföraren sa att man skulle testa att köra förbi ställverket med tåget före oss och lyckades det så skulle vi få åka. Efter en stund kom vi på rull, även om det tog en timma mellan Centralen och Flemmingsberg. Sluttiden blev 45 minuter sent och det kändes väl helt OK!
På stationen möttes jag av en kollega från Sundsvall och vi pratade bort två timmar. Dels om allmänt struntprat och dels diskuterade vi en artikel. Kul! Nästa kamratbesök var en gammal kompis och vi tog en sallad ihop och pratade bort några timmar. Jag kilade sedan bort till Kristian och Alexandra i deras nya lägenhet. Gott att se hur de renoverar och jag blev väldigt förtjust i deras nya lägenhet. Bra läge dessutom, alldeles vid Sveaplan!

Idag har jag varit på banken och skrivit på papper en mass och pratat om banksystem (han hade inte varit med om någon som tog kort på deras stordatorsystem tidigare, men är man en nörd så är man!). Efter det så drog jag till Lindholmen för en trevlig lunch med Kalevi och en annan gammal lärare, Mats-Åke. Sedan blev det bra snack med kamrater på RISE. Jag hoppas på fler spännande forskningsprojekt i framtiden!

Imorgon är det en stor dag i mittt liv - jag får tillträde till huset. Imorgon kväll ska jag bara sitta där och njuta (eller kanske greja lite). Men skönt ska det i alla fall bli och väldigt spännande!!

Inga kommentarer: