tisdag 20 november 2018

Jag tar in

Lite radiotystnad från min sida, men jag tar in hur det är att bo här. Tankar som hur många uppsättningar av tallrikar och glas kan man egentligen ha blandas med en skräckblandad förtjusning över att jag har gjort mig av med vinsten på mitt hus och den kommer jag inte få tillbaka, d v s gjorde jag rätt val? Till att jag måste gå på gymmets tjejkväll på fredag och hur kan jag få tag på en namnskylt till brevlådan? Och vart kan jag skänka alla prydnadssaker som jag inte vill ha, tar sjöräddningen emot sånt? Tankar som att det bara bor medelålders par här och parmiddagar kommer jag att ha svårt för av en massa anledningar. Vilka diskussioner kan man ta och inte, samt vem ska jag bjuda med här? Men jag kanske inte ens blir bjuden så jag behöver nog inte oroa mig...

Emellanåt så arbetar jag med att skriva, mina studenter och kollegor på båda Miun och andra universitet. Tar mig en promenad i skogen och har insett att det finns världens bästa runda från här bort till "tvärsvägen" till Tanumshede och tillbaka genom både skog och på asfalt. Blir finemang att gå, springa och cykla senare! Och eldar i braskaminen - gamla fina minnen från tiden när vi bodde på landet i Greggered!

Inga kommentarer: