fredag 23 november 2018

Fjällbacka by night!

Ikväll har jag och en gammal kompis varit och gjort Fjällbacka by night. Vi startade med att jag kollade in hennes lägenhet här. Hon, precis som jag, är här emellanåt då hon arbetar varannan helg på vårdcentralen i Tanumshede. Vi bodde grannar i Ulebergshamn för en massa år sen och hängde ihop en massa då. Roliga minnen då om roddturer runt olika öar, fiske och sedan liftade vi runt i västra Sverige tillsammans. Efter att vi tittat runt hos henne och hämtat ut vin på Coop så gick vi bort till gymmet. En sak lärde vi oss om att hämta ut vin och det är att man ska säga att man ska hämta vin och inte paket som jag råkade kläcka ur mig. Men, men jag lär mig!

Ni som har läst här har insett att gymmet är stället som man ska hänga på för att vara med i bygemenskapen. Ikväll var det kvinnliga företagare som ställde ut och det var säkert 100 damer i olika åldrar där. Vi fick en fantastisk modevisning till livs och där fanns kläder för alla åldrar, yngsta mannekängen var 30 år och äldst var 85. En av mina favoritprofiler här, Sko-John som hade skoaffären, var med och visade upp badbyxor. Mamma och jag kom fram till att han minst måste vara 90 år, eller nåt sånt! Efter modevisningen gick vi till thai-restaurangen och åt buffé, knöfullt och väldigt trevligt. Klädföretaget som ordnade modevisningen ligger vägg i vägg med thai-restaurangen och var öppen under kvällen. Jag fick tag på en snygg klänning och kompisen snygga halsdukar. Vi drog kvällspromenaden runt byn och spanade in bryggor och båtar som låg kvar i havet.

Så detta var en väldigt trevlig kväll i Fjällbacka!!

Bilder tagna av Susanne på gymmet (a.k.a. Hälsan i Fjällbacka)

Inga kommentarer: