fredag 16 november 2018

Huset är mitt!!

Ja, nu är det mitt, ganska officiellt. Klart att det inte är registrerat hos Lantmäteriet, men det kommer väl snart! Jag drog upp från Gbg i en hyrbil och åkte till Grebbestad där mäklaren håller hus. Vi skrev på en massa papper och pratade historia om huset och andra delar av Fjällbacka. Det hela tog 1.5 timma för det var någon vajsing med att överföring av pengar då de var norska medborgare. Ja, det löste sig i alla fall och vi drog ut till huset. Här var det totalgenomgång av mutter och skruv, så nu vet jag allt om vart vattnet stängs av och andra spännande detaljer. I och med att jag är helt beroende av bredband ringde jag till vår fiberförening och hit kom en snäll hjälpsam man vid namn Anders. Precis som många andra här har han flera strängar på sin lyra och har även hand om båten som ingick i köpet.
Helt lägligt håller de på och asfalterar utanför huset, så det kom ut en massa grannar och pratade ;) Så nu vet snart alla vem jag är osv. Efter det drog jag ner till byn och fyllde på magen och köpte det som behövdes i matväg. Kanske inte de mest logiska inköpen, för tröttheten och hungern slog till!

Inga kommentarer: