torsdag 1 november 2018

Snö och is

Jag vet inte riktigt hur det hände, men vad snabbt det blev mörkt och kallt. Eller så blev skillnaden mellan den ovanligt varma sommaren och en vanlig höst/vinter väldigt stor. För stor för att jag skulle hänga med. I tisdags var det snöyra och blåst, vilket kanske känns normalt nu, men inte så himla kul. Idag var det mest blixthalka som gällde, vilket var sådär. Personligen föredrar jag snö framför is på trottoaren, det känns säkrare och roligare att gå på.

Vad gör jag annars? Jo, jag läser och skriver, eller kanske skriver och läser, vem vet! Det är alltid roligt att göra det och sen så handlar det väl en hel del om att ge ffedback, både till studenter och även till kollegor. Det mest intressanta är att läsa om nya saker som händer inom branschen. Nu har jag t ex student som skriver om system för att vi ska kunna rösta digitalt. Spännande och intressant med olika aspekter på det.

Som lite piff på kvällen ger jag er en underbar bild på den yngste sonen och min mamma under den äldre sonens bröllop. Kärlek och respekt i en fantastisk bild!!

Nu är det god natt!!




Inga kommentarer: