söndag 21 december 2014

Recap

I freadgs körde jag en uppdatering med mina studenter på ex-jobbskursen. De har kommit en bra bit och har alla intressanta och bra idéer för vad de ska göra. Nu ska vi alla bara komma rakt in i kaklet, med glada o stolta miner. Glad blev jag i alla fall over att de diskuterade mycket sinemellan - inte helt lätt när vi kör allt på någon digital platform. Jag ser fram emot och vill gärna läsa deras arbeten under tiden som de jobbar framåt. Jag lär mig en massa på det :)

Upp till Campus för att posta julkort. Som sagt var, inga adventsljusstakar i fönstren och gråväder = noll julkänsla. Gick till Bessey för att träffa en kollega och göra den sista forskningsintervjun för den här gången. Det är alltid lika kul att få göra den tillsammans med någon och det blir inte sämre av att denna person är snygg och trevlig. Det tar jag tacksamt emot ;) Nu har jag lyssnat på mig själv i ett antal intervjuer och inser en del fel som jag gör. Det är bra att avsluta en fråga så att det later som en fråga och ha tänkt ut den innan. Gick bättre denna gång!

Lördag var utflyktsdag. Min belgiske kompis och jag skulle ut o hajka o sedan till IKEA (ja, jag har pratat om det förr ;) ). Tidigt uppe och slet med iPaden - helt beroende kände jag mig då. Det finns de i min omgivning som har påpekat detta, japp! Vi drog iväg mot Canton och Detroit. Nära där låg Brighton State Recreation Area - ett skogs- och sjöområde på cirka femton km i omkrets. Lite små- och ner, men väldigt behaglig vandring. Skogen var lite trist så här års, men skön och rogivande. Tyvärr gick det inte att gå runt småsjöarna, det hade varit trevligt rent utsiktsmässigt. Ja, jag hade utsikten att gå efter B, men 35-åriga sportiga killar är snabbare än medelålders halvskruttiga tanter! Trevligt var det i alla fall :)

Vidare till IKEA, köttbullar o potatismos med lingonsylt. Köttbullar, och några andra rätter, hade jag lovat mig själv att slippa äta efter det att sönerna flyttade hemifrån. Nu blev det i alla fall så - nostalgi och hemlängtan. Julmusten var också god! Och sedan fick jag ett ryck och köpte hur mycket levande ljus som helst. Inget de kör med här överhuvudtaget. B undrade lite fint hur länge till jag tänkte stanna i USA - men två månader ska jag väl kunna bränna ner några doftljus och de obligatoriska värmeljusen på ;) Och sedan kom det bästa - IKEA foodshop. Tyvärr fanns det inte hjortronsylt, men det gick ändå bra att handla för 700 kronor där. Och saker som jag aldrig kommer att äta hemma, men som jag fick craving på nu. Inte ofta shoppingtanten slår till!

Så idag kommer jag att ligga på soffan och äta Paradispraliner! 

                        

Inga kommentarer: