onsdag 17 december 2014

Dagens kommentar

Den fick jag på ett mail från min belgiska kompis: "It is supposed to be partially cloudy this weekend, so I suppose this means partially sunny, too. At least it cannot get any worse than it is now. " Det har varit äkta Göteborgs väder idag, så jag förstår hans kommentar. Grått, småregn, men faktiskt ingen blåst. Och vi diskuterade vart vi skulle åka till helgen :) Det är så kul med personer som har samma inställning som mig. Vi jobbar bra på veckorna och sedan måste vi ha kul på helgen. Och kul kan betyda att äta pizza ihop eller åka på en ny utflykt. Vi kör på hikingvarianten denna helg. Finns en massa naturspår som man kan gå. Och jag kan ju inte ha tagit med mig mina fina Lundhagskängor alldeles förgäves. De tog ju liksom upp halva ena resväskan ;)

Startade dagen med ett Skypemöte på 3.5 timma. Kansk inte helt optimalt, men jag hann i alla fall vakna till! Nu var det ju mest att lyssna, så det går ju bra. Och jag fick tya mig, min hjärna har ju så svårt när problem blir olösliga. Speciellt som miljön går ut på att lösa problem. Jag lyckades nästan ;)

Iväg till campus, alldeles spöklikt när studenterna är borta. Jag blev riktigt glad när det fans en öppen lunchrestaurang och dessutom min favorit. Räkor, ägg nudlar och kokta grönsaker har blivit min måltid där. Skrev ut lite dokument, ska ha dem till den sista forskningsintervjun. Bestämde att kåren var det optimala stället att sitta på idag - väldigt lugnt och det gick att få favoritfåtöljen i damernas lounge. Det gick inte bra att skriva idag, men jag fick i alla fall ihop en bas för fortsätt arbete.

Hemåt till posten - och jag kan ju inte bli annat än glad i själen. Hade beställt en almanacka med sönerna och den äldstes flickvän på. Dessutom hade min lilla mams skickat en Damernas till mig. Portot gick på 60 kronor och jag vet att hon har pratat med tanterna i Konsum i Fjällbacka om att jag är här, säkert i en halvtimma. Hon har gått ner till samhället, antagligen bara för detta ! Kallar det äkta mamma kärlek :) Och ja, det är bra med omväxling i sitt läsande - vetenskapliga artiklar och klänningreportage ;)

Dagens brevskörd
 
 
                    

Inga kommentarer: