lördag 13 december 2014

Men vart är ni?

Jag insåg idag att terminen tar slut idag för alla här. Det fanns liksom inte en människa någonstans, några förskrämda som inte var helt klara. Mina studiekompisar firar för glatta livet! Jo, men vad är väl en bal på slottet? Här jobbas det på ;) Och så försöker jag förklara våra terminer och att vi inte har någon ledighet emellan höst- och vårtermin. Hur omvänt låter inte det när jag som svensk ska förklara det för en amerikan - Sverige har väldigt generösa semesterlagar i jämförelse. Det är lika bra att jag vänjer mig - bussarna kommer att gå mer sällan, kåren stänga kl 18 etc. Jo, jag ska stå ut i en vecka, sedan drar jag till Washington på tio dagar :)
Imorgon är jag bjuden på kalas med mina studentkollegor. Det är klart uttryckt att det inte finns någon mat - bara dricka! Ska bli grymt kul att studera detta. Och kul att bli medbjuden!

Och så kör jag den vanliga uppdateringen - skriva, transkribera o äta. Firade att det var fredag med att gå på yoga med Laura. Fredagsmys så det förslår för en stel dam ;)

Ett tips till er som ska göra en liknande resa - skaffa alla möjliga intyg innan ni åker. Jag testar ytterligare ett ställe att hyra bil på o där behövde jag ett utdrag ur brottsregistret från Sverige. Jág borde ha tänkt på det innan jag åkte ;)

So long!    

Inga kommentarer: