onsdag 30 mars 2016

Upp och ner på en dag

Började dagen med att prata med en kollega om en artikel. Jag behövde input för att göra den intressant och fick det jag behövde :) Vi myntade uttrycket definitionsträsket - ett träsk som jag hamnar i ibland. Gick upp till Tia och pratade en stund med henne om inledningen på kappan. Lite upp och ner i den diskussionen, men det ska väl lösa sig till nästa gång :) Preppade för morgondagens lektion - det får bli Youtubeklipp om Lean UX och frågor kring detta. Började skriva om efter morgondagens diskussion, vilket känns som en väldigt bra framåt.

Återigen lite vårväder i East Lansing - nu får gärna bladen komma fram på träden så jag känner att våren är på gång. I vilket fall som helst är det skönt att promenera hemöver och fundera på livet. Hittade en bra överraskning i brevlådan - boken om Hackathon från East Sweden Hack. Jag satt i deras jury förra året och bedömde öppna data delen på hackathonet. Grymt kul och mycket intressanta människor!


Dagens roligaste nyhet var att en kompis jag träffade på ett forskningsresa till Indien hade disputerat. Vi träffades igen på en konferens i Puerto Rico i höstas. Ska bli spännande att höra vart han hamnar sedan i livet :)

Inga kommentarer: