onsdag 2 mars 2016

Blogg 100

Det finns en bloggutmaning som heter blogg 100. Det hela går ut på att göra ett inlägg om dagen, med start den 1:e mars och sedan hålla på i 100 dagar. I och med att jag skriver något varje dag kan jag lika gärna vara med i den. Så därför kommer alla inlägg vara taggade med #blogg100 hädanefter. Är du nyfiken finns det mer att läsa här.

Idag då? Jo, jag var med på ett forskarmöte. Kanske inte det mest intressanta eftersom jag inte ska vara kvar här efter maj, men ändå kul att se hur de planerar och lägger upp sitt arbete. Mycket om publiceringar och att göra ansökningar - kan jag kanske känna igen ;) Hade ett möte med Open Data Institute på 20 minuter. Alltid lika intressant att höra vad som är på gång där, även om min aktivitet kommer att vara sparsam där i år. Finns annat att fokusera på ;) Drog upp till Writing Center och en timma med Tia. Blev väl kanske inte den mest effektiva timmen, men ibland behöver man prata strunt också...

Satte mig och skrev och prata med två studenter en stund. Det finns alltid de som har svårt att komma igång med något, men det ska nog ordna sig också. Mer skrivande och ute vräkte snön ner. Vi kör en snow day till! Det fascinerande är att skolan stänger etc. IGEN! En stunds Skype med Kristian och Alexandra gjorde att det kändes bättre! Och alltid kul att jag kan hjälpa till med något på distans - denna gång en skoluppgift om teoretiska ramverk. Känns som min hemmaplan, liksom :)

Fick ett litet spel på det här med att sätta betyg här - eller mer så att min magkänsla säger att det jag gör är fel. Under mina fyra år som lärare har jag satt ett eller två A ( betygsskalan är A-E, F) och här inser jag att jag kommer att sätta ungefär hälften till två tredjedelar A på min studentgrupp. Då slår ju den svenska magkänslan till och säger att något är fel, men Howard räddade mig och sa att det är helt OK. Måste bara få in det i min kropp också... Det är inte lätt att ändra styrfart på en tanker ibland - den puttrar ju på rakt framåt!

Kvällen tillbringade jag med Mary och Margret - två av mina lärarkollegor. Kul att prata med dem om allt möjligt - som vanligt. Och gott med mat - idag blev det ingen lunch. Att jag hoppar lunchen är lika vanligt som att hitta semlor här...

Inga kommentarer: