tisdag 29 mars 2016

När lyckan är det lilla!

Dagens lycka var när Eryn frågade om jag ville fortsätta med writing group under sommaren och hösten via Skype! Hopp och hej vad jag gillar detta med dessa writing grupper :) Går det bättre för mig att skriva? Nej, men jag gillar det ändå!

Imorse var det grymt segt att komma upp - jag ville också ha annandag påsk! Pillade mig upp till Linton och körde lektion. Plus och minus som vanligt när det gäller att möta studenterna - på plussidan var en kille som gjorde en grym litteraturpresentation. Vi pratade en del om förändringshantering i projekt, agendor och minnesanteckningar. Deras kommentar vad det gäller agendor och minnesanteckningar är fortfarande att de är frågande till det hela. En student trodde att det inte fanns förrän hen hade börjat arbeta. Och inte har dem det föreningsliv i USA som vi har i Sverige. Det skulle annars vara ett naturligt sätt att komma i kontakt med agenda och minnesanteckningar. Jag kör vidare på att lära dem detta. De kanske kommer ihåg en skandinavisk tant som pratade om detta ämne i evighet.

Efter jobbet drog jag iväg till Meridian Mall och fick mig en massageomgång. Det behövs när jag sitter vid laptopen många timmar per dag.

Om jag har sett programmet med Brucan på svtplay och låten The River?? You bet!! Här är länken ifall just du har missat programmet ;) Jag lovar att spöka för evighet om den låten inte spelas när jag ska lämna detta jordeliv...

So long!

Inga kommentarer: