måndag 28 mars 2016

Påsk, eller frånvaron av den

Igår hade jag en grymt trevlig kväll hemma hos Minette och hennes familj. Jo, det är skönt att inte ha fyra småbarn att vara ansvarig för och sitta kvar och äta upp maten. Jag fick nöjet av att ha hennes tre åriga killar i mitt knä och äta påskgodis. Senare fick även den sjuåriga dottern sitta där och diskutera livet. Hennes man är postdoc här på Engineering, så vi hade grymt mycket intressant att prata om. De har ju dessutom bott i Göteborg, så det blir ju extra kul då. Skönt att kunna prata om Linnégatan och det är någon som fattar direkt vad man menar.

Idag har vi haft vår/sommarväder, över tjugo grader. Jag har varit ute och promenerat i kjol och T-shirt. Jo, det var inte länge sen när jag var i Miami, men det känns ändå bra i själen!


Imorgon är det undervisning. Jag har väl ingen större lust att jobba på annandag påsk, men jag tror de struntar i svenska helgdagar här. Så jag ska fint och snällt strutta upp till Linton och prata om Middlegame strategy i ett projekt. Och sedan lite om agendor och minnesanteckningar etc. Spännande värre!

Inga kommentarer: