torsdag 3 mars 2016

Spring break!

Nu drar jag på spring break :) Kanske inte riktigt ännu, men imorgon bär det av till Miami. Ska bli väldigt skönt att få lite värme i kroppen och se något annat. Jag vet inte riktigt hur det är där. Alla säger att det är annorlunda och klichéartat, men det ska jag väl stå ut med...Kan ju dessutom hända att det blir lite mer roliga foton än det varit tidigare i bloggen!

Vad jag gjort annars? Gullat med studenter, pratat med studenter, letat litteratur till min kappa och skrivit. Skulle gått på Bernie Sanders möte, men det var ju en evinnerlig kö för att komma in. Det hade varit grymt kul att se en presidentkandidat, speciellt som han pratade på gångavstånd från universitetet. Han skulle börja kl 19, och på jobbet gick det rykten om att man behövde vara där kl 12 för att få en hyfsad plats. Det hade ju varit grymt att se honom - han är en av de få av kandidaterna som verkar vara lite vettig. Mina studenter skämtade idag och sa att de för väl flytta till Kanada om Trump kommer till makten. Det hade ju vari grymt spännande att få träffa någon som stödjer herr Trump. Den senaste veckans prat om Ku Klux Klan och Trump kan ju göra vem som helst nervös. När jag diskuterade politik med mina kollegor igår förklarade dem hur den amerikanska medelklassen förlorat mycket i köpkraft, förmåner etc de senaste decennierna och att det finns mycket missnöje i den grupperingen. Samtidigt så sa dem att Trump inte är lösningen och förstod inte de som ville rösta på honom.

Och så är det grymt kul att Viktoria och Daniel fick ett välskapt barn och att allt verkar ha gått bra! Jag tycker Daniel är en sköning - tittade på presskonferensen. Han hanterade pressen väldigt bra - sa fel, men fixade det hela grymt bra! Plus i kanten för det ;)

Inga kommentarer: