måndag 3 december 2018

Måndag på ODI

Jo, det har varit fantastiskt kul idag. Roliga och intressanta människor, engelska som svenska kocken i Mupparna och allmänt rörigt i huvudet. Men sicken guide jag har fått, Lawrence. Han har säkert frågat mig tre gånger om jag är nöjd, vill jag prata med mer människor och ville jag verkligen inte prata med mer människor idag? Han har bott i Moskva i fyra år och är fascinerade av postkommunism. Hur ett styre kan förändra ett samhälle så radikalt och hur det fungerar efter kommunism. Riktigt intressant att diskutera med och jag ska försöka får bort muppengelskan imorgon och prata ordentligt med honom.
Intervjuade en annan man idag som hade disputerat i AI och dess värde i organisationer. Jag kommer att få en hel massa spännande läsning imorgon, så min plan på en uppställning på olika värden och nyttor med öppna data, kan säkert bli verklighet en dag.

Här kommer dagens inspolåt (kanske inte helt förvånande):


Inga kommentarer: