fredag 13 maj 2016

Trött!

Idag känns det inte riktigt som om jag har vaknat ordentligt. Seg som en gammal mört eller medlder kvinna. Började dagen med att ha handledning och diskutera min kappa. Finns något att bygga på och en hel del att jobba med. Men huvudsaken är att det finns något just nu. Tog alla mna låneböcker och drog till biblioteket, ryggsäcken var rätt tung. Bort till Linton för att diskutera med Bill om vidare samarbete. Vår plan är att jag ska försöka komma tillbaka nästa vårtermin, undervisa och forska. Jag behöver sponsorer på vägen, så vi får se om det går i lås. Kommer jag hit igen är min plan att se om jag kan få en postdok eller tenure någonstans. Jag får se vad som händer och fötter. Det är bara skönt att de vill att jag kommer tillbaka, det kan jag leva gott på :)

Gick till Bessey för att prata med Ben och sedan hemåt. Träffade Desis man på vägen och gick till Friendship för att prata med Desi. Vi åkte till min lägenhet och de tog med sig nästan alla mina köksprylar. Så nu är jag av med allt! Gott att det kommer till användning. Började titta på omskrivningen av nästa artikel. Lite för trött så jag funderade på vad jag skulle göra. Imorgon! 


Inga kommentarer: